Sumár
- Prvý míľník: zaslanie špecifikácie projektu a riešiteľského kolektívu
- Druhý míľník: obhajoba projektov sa koná 16. 12. 2015
- Tretí míľnik: obhajoba projektov sa koná 10. 2. 2016
- Test sa koná v piatok 5. 2. o 16:00.
Hodnotenie projektu
Prvý míľnik
- Zvoľte si tému projektu. Inšpirujte sa minuloročnými projektami.
- Odošlite názov a špecifikáciu projektu na mail.
Druhý míľnik
Tento míľnik sa končí ohodnotením projektu s nasledovnými charakteristikami:
- projekt vypracujte v dvojčlennom tíme.
- vyberte si technologické črty vášho projektu. Na úspešnú obhajobu projektu si vyberte črty v minimálnej sume 16 bodov a v prvom míľniku ich úspešne ich obhájte v minimálnej sume 10 bodov.
- osobne ho obhájte v stanovený dátum.
Črty pre prvý míľník
- kreativita: kreatívny neotrelý nápad sa hodnotí 1 až 2 bodmi
- dizajn: vizuálny návrh GUI v súlade s filozofiou či platformou sa hodnotí 1 bodom. Pekný či tvorivý dizajn sa ohodnocuje ďalším 1 bodom.
- entity: minimálne tri entity. Hodnotenie: 2 body + 1 bod za každú ďalšiu entitu.
- okná: minimálne štyri netriviálne okná (typu
JFrame
, čiJDialog
. Okno musí obsahovať aspoň tri ovládacie prvky so zmysluplnou aktivitou, alebo pasívne zobrazovanie informácií s komplexnou funkcionalitou. Jednoduché okná typu O projekte sa nepovažujú za netriviálne. Hodnotenie: 2 body + 1 bod za každé ďalšie okno. Komplexné okno so zložitými tabuľkami, prepojenými ovládacími prvkami, filtrovaním, vlastnými cellrenderermi bude hodnotené dodatočným 1 bodom. - SQL: využitie relačnej databázy s použitím JdbcTemplate. Hodnotenie: 2 body. Iná databáza než MS SQL a MySQL: +2 body.
- DAO. Využitie návrhového vzoru pre Data Access Object prístupu k databáze. Minimálne 1 DAO pre každú entitu. Hodnotenie: 2 body + 0.5 boda za každú ďalšiu entitu v DAO.
- Factory. Použitie návrhového vzoru. 1 bod
- Unit Testy: testovanie biznis logiky a perzistentnej vrstvy. Testovanie všetkých DAO objektov. Hodnotenie: 3 body za pokrytie nutných tried, 0.5 boda za dodatočné triedy.
- Layout manager: použitie layout manažéra. 1 bod
- Netradičná technológia: použitie externej, samostatne naštudovanej knižnice, sa hodnotí 1–2 bodmi v závislosti od komplexnosti použitia.
Tretí míľnik
Tento míľnik sa končí ohodnotením vášho projektu a prideleného spriateleného projektu.
- dopracujte pripomienky, ktoré vám boli zaslané e-mailom.
- komunikujte so spriateleným projektom, ktorý vám bol pridelený. Oboznámte sa s funkcionalitou.
- dopracujte doňho nasledovné technologické črty:
- zavedenie novej entity do systému: entita + DAO + podpora v používateľskom rozhraní + unit testy. Entita musí mať logické a zmysluplné prepojenie so zvyškom aplikácie a má prirodzene zapadať do konceptu. 4 body.
- dopracovanie netriviálnej funkcionality či významného vylepšenia do aplikácie, ktorá využíva viacero entít, definuje nové tvorivé používateľské rozhranie, zvyšuje použiteľnosť aplikácie, či dodáva nové algoritmy. 3 body.
- využitie netradičnej: použitie externej, samostatne naštudovanej knižnice, sa hodnotí 1–2 bodmi v závislosti od komplexnosti použitia.
- zverejnenie zdrojového kódu spriatelenej aplikácie na GitHub.com či inom všeobecne známom projektovom portáli pod vhodnou licenciou (so súhlasom autorov pôvodného kódu): 1 body. Dodatočný bod za zverejnenie zdrojového kódu vášho projektu z druhého míľnika pod vhodnou licenciou.
- obhájte vylepšený spriatelený projekt a opravený pôvodný projekt osobne. Termín obhajoby je koncom januára, a bude upresnený.
Inšpiratívne projekty z minulých rokov
- Na ryby!: správa rybníkov, stavu chovu, vydávanie rybárskych lístkov a rybárov
- Folklórny súbor: evidencia piesní a textov, miesta pôvodu, zostavovanie folklórnych programov z piesní a pásiem.
- Detský kútik: evidencia detí v kútiku, plánovanie kapacity a dozoru
- Kultúrne akcie: evidencia kultúrnych akcií v meste
- Spevník: zásobáreň piesní, evidovanie textu a akordov vrátane zobrazenia pre gitaru a klavír.
- Hokejoví rozhodcovia: priraďovanie rozhodcov na zápasy a ich hodnotenie
- Účtenky v bare: rozpočítavanie útraty medzi viacerých ľudí v bare počas dlhšej doby