Cieľom seminára by malo byť osvojenie si moderných princípov študentami prostredníctvom ich aktívneho zapojenia sa do vyučovacieho procesu. Každý zo študentov by si mal pripraviť vyčerpávajúcu prezentáciu ku jednej z tém a odprezentovať ju ostatným účastníkom seminára takým spôsobom, aby na konci semestra mali všetci dobrý prehľad o všetkých preberaných technológiách a ideálne ich aj vedieť využívať. Okrem toho by sa mala riešiť seminárna práca vo forme projektov (jednotlivo alebo v skupinách), ktoré budú mať formu hry alebo iného 3D softvéru. Úspešný absolvent seminára bude musieť prispieť aspoň do jedného projektu nezanedbateľným zdrojovým kódom.
dátum | téma | Prezentácia |
---|---|---|
18.02.2020 25.02.2020 |
OpenCV | Petra Lešková |
10.03.2020 17.03.2020 |
Unity | Pavol Marcinčin |
24.03.2020 31.03.2020 |
Barbora Feďová |
2018 | téma | Prezentácia |
---|---|---|
26.02.2018 | Počítačové videnie | Richard Staňa |
05./12.03.2018 | Cinema4D | Lucia Hajduková |
19./26.03.2018 | Unity | Matej Perejda |
09./23.04.2018 | Unreal | Šimon Javorský |
07.05.2018 | 3ds max | Oleh Sova |
Projekt 2017 | Popis | Študent |
---|---|---|
droidshooter | strieľačka z pohľadu tretej osoby v Unreal Engine 4 | Ján Paraska |
reklamne televizie | detekcia swipe giest pomocou Kinectu | Patrik Pekarčík |
zirro | detekcia ľudí pomocou webkamery | Jakub Rodák |
Perlin noise | generovanie 3D terénu | Patrik Sakáč |
typing game | hra určená na zlepšovanie rýchlosti písania na klávesnici | Richard Staňa |
fitness asistent | detekcia a počítanie niektorých cvikov pomocou Kinectu | Marián Opiela |
tanks | 2D hra v Unity | Júlia Kázsmerová |
2017 | téma | Prezentácia |
---|---|---|
23.02.2017 | Počítačové videnie | Matej Nikorovič |
02.03.2017 | Blender | Zoltán Szoplák |
09.03.2017 | Unreal | Ján Paraska |
16.03.2017 | Unity | Patrik Sakáč |
23.03.2017 | 3ds Max | Júlia Kázsmerová |
30.03.2017 | OpenCV | Patrik Pekarčík |
06.04.2017 | BoofCV | Jakub Rodák |
13.04.2017 | Zisťovanie normál v PV | Marián Opiela |
04.05.2017 | Prirodzená interakcia s Kinect-om | Richard Staňa |
OpenGL
- The Lightweight Java Game Library na cvičeniach UGR1
- Textúry, Multiple textúry, Bump textúry, extensions
- Tieňovanie, atmosferické efekty
- Riešenie viditeľnosti - základné algoritmy, BSP strom, Portály, špeciálne algoritmy
- Painter's Algorithm's Problems
- Osvetlenie - Radiosity, ostatné
- Tiene - Stencil buffer
- Vlniaca sa vlajka, DisplayList (11, 12)
- Kvadriky(18,23)
- Picking, alfa blending(32)
- Generovanie terénu(34)
- Fyzikálne simulácie (39,40), napr. odrážanie gulí
- Shaders
- tutorials - Nehe, OpenGL 3.3+, Mižanin (Java Applets)
Blender
- GNU GPL, Blender features
- Python scripts
- Vlasy (grafika.cz)
- Základy modelovania (Nguyen)
- v 2.74 via Blender plny zmen (root.cz)
OpenSCAD
- The Programmers Solid 3D CAD Modeller
- GNU GPL, CSG modelling
- Creating Complex Objects in OpenSCAD (YouTube), How to use Openscad, manual
- v2015.03 - QScintille, text(), SVG export via OpenSCAD 2015.03 (abclinuxu.cz)
Ogre3D
- open source, C++
- referát - OGRE3D (Nikorovič), BSP (Pál)
NeoAXIS 3D Engine
- free, C#
Unreal Engine 4
- academic license/free, BluePrint Scripting, C++ programming
- Unreal Engine 4.7 via přidává podporu HTML5 a WebGL (root.cz)
- FREE via Unreal Engine 4 je nyní dostupný zdarma (root.cz)
- Nooboxes (bwpow)
Unity 3D
- free, C# / JavaScript / Boo