meno/skupina………………………………………….
1.
Rozšifrujte nasledujúci text, šifrovaný Caesarovou (posuvnou) šifrou:
2. Popíšte
postup, ktorým by ste mohli rozoznať, či je text zašifrovaný substitučnou alebo
transpozičnou šifrou.
3. Popíšte
vstupné požiadavky a postup, ktorým by ste mohli efektívne rozlúštiť šifrovanie
dvojitým použitím DES algoritmu ( EK1(EK2(M))=C , meet-in-the-middle útokom ).
4. Čo sa stane, ak v prípade využitia DES
šifrovania v režime CBC zabudneme inicializačný vektor a ako za zmení
výsledná správa, keď použijem inicializačný vektor zo samých 0 ?
5.
Hodnotenie študenta sa kóduje trojicou (a,b,c), kde a je známka (0 až
4), b je kód študenta (0 až 9) a c je podpis učiteľa, čo je číslo 10*a+b
zašifrované súkromným RSA kľúčom učiteľa, ktorého verejný kľúč je (55,3).
Overte, či nasledujúce hodnotenia sú korektné, v prípade nekorektnosti upravte
podpis učiteľa.
a) (2,2,33) b) (1,3,9)
5+. Ako by
som mohol použiť (korektné) hodnotenia študentov 2 a 3 (z predchádzajúceho
príkladu) na vytvorenie korektného hodnotenia študenta 1, pokiaľ by som nemal
čas hrubou silou rozbíjať učiteľov kľúč ?
6. Pri
šifrovaní systémom ElGamal je použité prvočíslo 19 a generátor 3. Verejný kľúč
príjemcu správy je 7. Odosielateľ zvolil na šifrovanie číslo k=2. Ako prebehne
šifrovanie a dešifrovanie správy M=11 ?
7. Ktoré z nasledujúcich dvojíc je možné použiť
ako číslo p a g pre šifrovanie ElGamal a ktoré nie ? Zdôvodnite !
a) (179,1) b)
(181,2) c) (195,14)
8. Popíšte
základný princíp a charakterizujte aspoň tri výhody a tri nevýhody
asymetrických kryptografických systémov.