The Lightweight Java Game Library (LWJGL)
- The Lightweight Java Game Library, na stiahnutie
- JRE System Library/Build Path/Add External JARs:
lwjgl.jar
lwjgl-natives-windows.jar
lwjgl-glfw.jar
lwjgl-glfw-native-windows.jar
lwjgl-opengl.jar
lwjgl-opengl-natives-windows.jar
Java 9+ (modules)
- Java Build Path
- Modulepathlwjgl.jar
lwjgl-glfw.jar
lwjgl-opengl.jar
- Classpath lwjgl-natives-windows.jar
lwjgl-glfw-native-windows.jar
lwjgl-opengl-natives-windows.jar
- Modulepath
- module-info.java
module ugr1 {
requires org.lwjgl;
requires org.lwjgl.opengl;
requires org.lwjgl.glfw;
}
MacOS
- Run/Run Configurations/VM Argument -XstartOnFirstThread
OpenGL
- Pri práci s OpenGL je potrebné si uvedomiť, že každý príkaz sa aplikuje okamžite, či už sa jedná o maticové transformácie, vykresľovanie alebo zmena iných vlastností. Od momentu, kedy sa nejaká vlastnosť nastaví, používa sa, až kým sa opäť nezmení. Ďalší dôležitý fakt je ten, že OpenGL používa pravotočivú vzťažnú sústavu, kde bod [0,0,0] je stred obrazovky, os x rastie smerom doprava, os y smerom hore a os z smerom k pozorovateľovi.
- Nastavenie (zresetovanie) aktívnej matice na identitu
glLoadIdentity();
- Vykreslenie bodu, UGR1-java template 2D
glBegin(GL_POINTS);
glVertex2i(x, y);
glEnd(); - Nastavenie farby - po zložkách
glColor3d(r, g, b); //reálne čísla z intervalu <0 ; 1>
glColor3ub(r, g, b); //celé čísla z intervalu <0 ; 255>